Visites escolars
Visites escolars al MW museu de l’electricitat
18/11/2019 12:46
Lloc: MW museu de l’electricitat (i camí hidroelèctric d’Engolasters en complement).
Públic: Alumnes de primera i segona ensenyança de tots els sistemes educatius a partir de 8 anys.
Llengua de l’activitat: Català
Aforament: 50 persones màxim.
Durada: Entre 90 i 120 minuts segons petició.
Durada camí: 90 minuts aproximadament
Horari: Durant tot l’any, de dimarts a divendres, de 9h30 a 13h30. Última visita a les 12h00.
Camí hidroelèctric d’Engolasters només de maig a setembre.
Descripció de l’activitat:
Al MW museu de l’electricitat, els alumnes podran conèixer de prop la història de FHASA i de FEDA i l’evolució d’Andorra els darrers cent anys. A més, descobriran que és l’electricitat, com la produïm i quines són les energies renovables i no renovables. Tot això de manera didàctica i amb continguts a triar en funció de l’interès del docent.i/o de l’edat dels alumnes. A la sala dels manipulables, els alumnes podran experimentar amb diferents principis d’electricitat de manera lúdica i divertida.
De manera addicional, els visitants podran descobrir un seguit d’invents i descobriments que han permès fer avançar la història de l’electricitat i podran sensibilitzar-se sobre el consum elèctric a casa i com reduir-lo.
De maig a setembre, aquesta visita es pot completar per una visita al camí hidroelèctric d’Engolasters on podran visitar les nostres instal·lacions i conèixer la història d’aquest camí.
D’altra banda, per tal de conèixer millor les nostres propostes, els docents estan convidats a visitar-nos abans de fer la visita amb els alumnes. Recomanem reserva prèvia per tal de poder garantir la nostra disponibilitat.
EXPOSICIONS PERMANENTS
Descobreix com es genera l’electricitat
16/07/2015 15:45
La finalitat d’aquest museu és apropar a tots els seus visitants la història de l’electricitat d’Andorra. El museu està situat a la planta baixa de l'edifici de la central hidroelèctrica de FEDA. Aquesta central es va posar en funcionament l'any 1934 i avui dia és la principal font de producció d'energia elèctrica d'Andorra.
L'edifici de la central és un bé considerat patrimoni d'interès cultural d'Andorra per la seva arquitectura de granit i per representar la modernització del país. El museu es troba en un edifici vital on està ubicat el centre de control i explotació, punt neuràlgic de l'energia elèctrica del país, i on el visitant podrà veure en funcionament les turbines que generen electricitat.
Actualment, l’espai es divideix en dues parts, una amb una exposició permanent i l'altra amb mostres temporals dedicades a diferents temes. La part permanent del Museu MW ofereix el vessant més didàctic i històric de l’electricitat, amb una mostra d’objectes relacionats amb la seva evolució, i una part en què s’explica què és, d’on ve i com es genera. També hi ha una secció cronològica amb la història de l’electricitat a Andorra des de l’any 1909.
Aquesta part es completa amb una sala d’experiments didàctics que permet una interactivitat al visitant, que pot realitzar diferents experiments, i la sala de màquines, una impressionant estança que allotja els tres generadors de la central hidroelèctrica.
EXPOSICiÓ
L’origen de les carreteres d’Andorra
16/07/2015 15:50
El Museu de l’Electricitat acull habitualment exposicions diverses. Actualment, s’hi pot veure la que porta per títol «Camins per al progrés». Es tracta d'una exposició fotogràfica sobre la construcció de carreteres al Principat que explica des dels primers intents d’Andorra per obtenir les carreteres fins a la concessió de FHASA, que va comportar la tan desitjada construcció de les vies de comunicació modernes del país. Aquesta exposició consta d’un gran nombre de fotografies, seleccionades amb molta cura, que mostren pas per pas l’avanç en l’obtenció de les carreteres d’Andorra. Aquest seguit de fotografies va acompanyat de reproduccions dels documents de les concessions originals, llibretes dels enginyers, mapes, plànols, fulls salarials... que donen detalls molt curiosos i interessants de les formes de treballar d’aquells temps.
Tots aquests elements en conjunt ens possibiliten veure l’abast dels esforços i els treballs que s’han realitzat al llarg del temps per obtenir aquelles carreteres tan desitjades.
FACEBOOK
TWITTER
NOTÍCIES
El taller té com a objectius conscienciar sobre la importància d’una nova forma de ...
Forces Elèctriques d’Andorra, l’Ambaixada de França a Andorra i Cartooning For Peace han ...
L’espectacle mostra la història dels treballadors de FHASA en els seus inicis
El MW museu de l’electricitat acull des del passat 11 de gener una trentena de dibuixos ...